سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با بی رغبتی به آنچه در دست مردم است، با آنان اظهار دوستی کن، تا دوستی شان را به دست آوری . [امام علی علیه السلام]
موسسه طب سنتی درمان سبز ایرانیان

 

کرمان

 

همه با هم بسیج سازندگی – سفر به استان کرمان

و اما اردوی جهادی که از طرح های منحصر به فرد مقام معظم رهبری میباشد نیز امسال به پایان رسید . بحمدلله به همت ، کمک و تلاش دولت نهم و دهم و به تعبیر معظم له دولت کریمه کارهای چشمگیر و قابل توجهی صورت گرفته تا آنجا که در روستاهای دور افتاده نیز امکانات اولیه جهت حیات از قبیل : آب ، برق و آسفالت جاده های اصلی به چشم میخورد . طرح هدفمندی یارانه ها باعث شده که ما در روستاها و آبادی ها شاهد اتومبیل های مدل بالا و تعداد کثیری موتور سیکلت باشیم و در برخی از خانه ها وسایل ارتباطی و رسانه ای پیشرفته مانند ماهواره به چشم می خورد . و باز بحمدلله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد آن بودیم که در تمامی خانه ها و حتی کپر ها امکانات اولیه زندگی مشاهده می شد . دولت نیز هزینه ساخت خانه را در غالب وام مسکن بصورت قرض الحسنه به روستاییان واگذار نموده تا بتوانند از حالت کپر نشینی به حالت شهری در آیند .

جا دارد ماجرایی را بیان کنم که خالی از لطف نیست ، در یکی از روستاها چیز عجیبی مشاهده کردیم و آن این بود : خانه یکی از روستاییان فاقد دستشویی و سرویس بهداشتی بود اما ماهواره او دارای اتاقکی سیمانی به ابعاد توالت بود !!!

یا در روستایی دیگر که اهالی آن ده الی دوازده خانوار میشدند ، مدعی بودند که نه آب دارند و نه برق ، پیگیری که کردیم مطلع شدیم مسئولین زحمتکش این خدمات را ارائه دادند اما ظاهرا محل استقرار روستائیان باب میل آن ها نبوده و تغییر موقعیت دادند یعنی قایم موشک بازی میکردند !!!

و در آخر روستایی را بازدید کردیم ( همان روستایی که برادران "ساندر" در آنجا مستقر بودند ) که از قرچک و ورامین خودمان آبادتر بود ، مشکل اساسی آسفالت خیابان های آنجا بود که مسئولین تا سال آینده قول مساعدت دادند .

خب از همه این ها گذشته نمیتوان زحمات دوستان جهادی و گروه دوست داشتنی مهاجر و دیگر گروه ها را نادیده گرفت آنان بدون هیچ چشم داشتی به دور از خانه و خانواده خود در اوج ایام تفریح و سرور و شادمانی پا به عرصه جهاد آن هم عمرانی و فرهنگی نهاده بودند و با تمام قوا و خلوص نیت کمر به خدمت مردم روستایی بسته بودند . از دید این حقیر مشکل اصلی و اساسی بسیاری از روستاها کمبود امکانات فرهنگی و کار فرهنگی مناسب است که نهادهای فرهنگی با همت مضاعف خود باید دست به دست یکدیگر دهند تا آن هم رفع شود ؛ یعنی در کنار آبادانی و کارهای عمرانی کار مضاعف فرهنگی را نباید نادیده گرفت .

در پایان جا دارد از تمامی دوستانی که با قلم ها و دیدگاه های مختلف خود اردوی جهادی را به نگارش در آورده اند قدردانی کنم و این را عرض کنم که ما هرچقدر هم برای مردم خدمت کنیم باز هم کم است و به تبعیت از رهبری عزیز و فرموده امام راحل باید خود را وقف اسلام و مسلمین نماییم . / ان شاالله .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حکیم مهدی پیرانه 91/1/13:: 11:47 صبح     |     () نظر