سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هفتاد گناه برای نادان آمرزیده می شود، پیش از آنکه یک گناه برای دانشمند آمرزیده شود . [امام صادق علیه السلام]
موسسه طب سنتی درمان سبز ایرانیان

همه با هم بسیج سازندگی – سفر به استان مازندران

مقدمه :

امسال هم به مانند هر سال اردوی جهادی با شور و شوق مضاعفی برگزار گردید؛ سنگرهای مبارزه و جهاد این روزها جلوه و شکل دیگر به خود گرفته اند امروز درس عشق و دلدادگی و ایثار در محضر ولایت نه در میدان جنگ بلکه در مناطق محرومی دیده می شود که با همت والای خادمان جهادی، ندای عدالتخواهی نظام اسلامی را چون دمیدن روحی در کالبد خود احساس می کند .

« جهادی 92 در یک نگاه »

-          نام پروژه : آبرسانی به روستاهای محروم .

-          محل برگزاری : استان مازندران شهرستان بابل روستاهای لیسه، افراسی، ترسو، سیپرون، کریسنو و دنگچال، ویتله، سماکوش محله، کلاگر سرا و آری و ...  

-          مجری : جوانان بسیجی گمنام جهادگر و مشارکت مردمی و حضور بخشی از اهالی .

-          مساحت : لوله گذاری به عمق 60 سانتیمتر و به طول 20 کیلومتر .

-          زمان اجرا : 91/12/28 الی 92/01/14 .

توضیح :

از آنجائیکه جوانان مومن و مخلص این مرز و بوم مشکل کم آبی روستاهای محروم را درد خویش احساس کرده برای رفع این کاستی و شاد نمودن مردم به دل کوه ها و جنگل های این دیار زدند ؛ اینجاست که به این فرموده مقام معظم رهبری میرسیم که : «شما با عمل خودتان مردم را به ایمان،به اسلام،به دین دعوت کنید. این خدمت رسانی است؛ خدمت رسانی مادی و خدمت رسانی معنوی. از این مهمتر خدمتی است که شما به خودتان می کنید...»

این پروژه که یکی از بزرگترین پروژه های آبرسانی کشور بود در روستاهای فوق الذکر به انجام رسید .

از دیگر مشکلات این روستاها می توان علاوه بر کم آبی به آب شرب کاملا غیر بهداشتی که از زیر زمین های گل آلود و لاآب تامین می شد و گاهی اوقات درون آن کرم و حشرات نیز دیده می شد و بر اثر آن بسیاری از اهالی دچار بیماری کلیوی و ریوی شده بودند . مورد بعدی مسیر پر گل و لای یعنی نبود جاده آسفالته و مناسب و راه صعب العبور بود که تردد را مشکل می ساخت ؛ و در آخر نداشتن خانه بهداشت و امکانات اولیه درمانی که در این زمینه روستاها در مضیقه بودند .

به هر حال با مشارکت مردمی و حضور اهالی در فعالیت های جهادی به رغم مشکلات و مشغله های زندگی آن ها اعم از: دامپروری و برداشت محصول که از گزند باران حفظ بماند پروژه انجام و به پایان رسید . و سرانجام پس از تحمل سختی ها و جراحات شدید تعدادی از دوستان عمرانی و وضعیت نابسامان جوی و فشار زیاد کاری بعد از 16 سال پیگیری اداری ساکنان ، صدای آرامبخش آب زلال و شفاف در هوای پاک فصل بهار روستای دنگچال طنین انداز شد .

" زنده باد بهار ... "


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حکیم مهدی پیرانه 92/1/16:: 4:16 عصر     |     () نظر